onsdag 10. oktober 2012

Første arbeidsdag - CHRISC


I dag var dagen kommet, min første arbeidsdag i Uganda. Ganske sprøtt egentlig, jeg forstår nok ikke helt at jeg faktisk skal bo her nede i Uganda, men jeg stortrives! Vi har fordelt oss slik at Jørund og Marie skal jobbe to uker på Miles2Smiles mens jeg og Halvor skal jobbe to uker på CHRISC. Etter disse ukene bytter vi, så det er en veldig grei ordning.
Vi var oppe halv 8 og hadde felles frokost som bestod av afrikansk brød og medbrakt tubeost. Jeg var egentlig ganske rolig, men hadde jeg visst hva som ventet meg da jeg kom til skolen hadde jeg nok hatt en betydelig høyere puls. Jeg og Halvor ble hentet av Roger, en som jobber på skolen der vi skal drive CHRISC. Vi spaserte til skolen, og på veien ble vi forklart at vi BARE skulle ta en liten presentasjon av oss selv og kanskje ha noen leker. ”Ehhh, okeeei!?” Da Roger var ferdig med å forklare dette passerte vi akkurat porten til St. Martin Primary School. Der sto det linet opp 800 uniformerte barn i alderen 5 til 14 år. 

                                          St. Martin Pimary School

Egentlig et helt fantastisk flott syn. Det som stresset meg litt var at vi ble geleidet rett opp på senen med mikrofoner og det hele. Da vi hadde forklart hvem vi var, og hva vi skulle gjøre, var det tid for neste utfordring, bare sånn på direkten. Neste spørsmål var ”Kan dere ha en lek?” Ja, selvfølgelig, pulsen steg og jeg svettet nesten bort der jeg sto. Uten problem løste jeg og Halvor dette med hode, skulder, kne og tå. Ingen problem! 

Her har vi grei høy puls
Roger, Camilla
Camilla, Nansamba


Trass litt overraskelser den første dagen, er alle vi skal jobbe med veldig hyggelige, og jeg kan nesten ikke vente med å komme i gang!

                    Her nyter forresten jeg og min kjære sørlendingen den siste sørlandschipsen på lang tid

Suula Bulungi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar